Jeszcze raz o AMNewYork

Dziś rano mnie uderzyło: AM NewYork jest w niezłych tarapatach. Nie chodzi mi o ostatnie doniesienia o bankructwie właściciela tego tytułu – to się zdarza i po to jest bankructwo – by móc wyjść na prostą. Ale w tej gazecie widać jakieś spore kłopoty. Moim zdaniem: kłopoty z zespołem.

To, czy mamy dobry zespół najbardziej jest wyraźne, i potrzebne, w tzw. ciężkich czasach. Jeśli są lekkie – i tak wszystko samo lekko idzie, więc nie ma większego problemu (poza, powiedzmy, wzrostem). W ciężkich: podstawa to dobrzy ludzie. Kłótnie i konflikty – mogą być i tak naprawdę zawsze będą. Kwestia jest tylko – czy służą ochronie własnych interesów czy też – stworzeniu lepszego produktu.

Przeglądam czasami (ale to raczej przez ramię u sasiada w metrze;) AM i coraz częściej odnoszę wrażenie, że zespół AMNY poddał się. Nawet nie wiem, czy ludzie od reklam (na brak reklam ta gazeta nie może chyba narzekać) ale bardziej chodzi mi o redakcję – co widać w gazecie już coraz wyrażniej: ponure (i na odwal się) okładki, skupienie się na kryzysie i tym, jak negatywanie wpływa na wszystko dookoła. Miałem nawet dziś ochotę „zacytować” jedną taka stronę, ale zdjęcie na niej jest zbyt drastyczne na mia:bloga. naprawdę!

Co więc czeka tę gazetę? Nie mam zielonego pojęcia. W sumie to wiele rzeczy może się wydarzć w przyszłym roku, więc upadek tego tytułu wcale nie jest nieunikniony ani konieczny. Na przykład The New York Sun pociągnął kilika lat choć od samego początku (odwiedziłem ich redakcję w jakiś miesiąc po otwarciu) było widać, że zupełnie nie mają pomysłu na to, co robić.
A może się znajdzie jakiś inwestor, który włoży w amny pieniądze. Wiem jedno: ja takim inwestorem nie będę: patrząc nawet patrząc z zewnątrz na tę gazetę wiem, że coś złego dzieje się w jej redakcji, więc perspektywa pierwszego roku pod znakiem „walczenia” z ludźmi i tłumaczenia im najbardziej podstawowych spraw (typu „kto tu jest dla kogo”) – wcale mnie nie kusi.

Pycha – to potrafi zgubić. Zwłaszcza w ciężkich czasach.

P.S. Dla tych spoza Nowego Jorku: AM New York oraz Metro to dwie główne bezpłatne gazety miejskie.

Skomentuj

