Bardzo długi most

Wczoraj dostałem informację z wydziału transportu miasta Nowy Jork – informacja prasowa, że od 6 sierpnia – zostanie uruchomiona ścieżka północna (rowerowa) na Manhattan Bridge. To dobra wiadomość, odkąd pamiętam, ten most wciąż w remoncie. W pierwszym odruchu chciałem tę informację dać nawet na stronę www.mia-ny.com. Poszukując szczegółów trafiłem na stronę nowojorskiego DOT z harmonogramem prac.

To, co zobaczyłem zaciekawiło mnie bardziej, niż wieści że już wkrótce rowerzyści nie będą musieli konkurować o ścieżkę z pieszymi. Otóż remont, najmłodszego w Nowym Jorku mostu wiszącego, rozpoczął się w 1982 roku. Jego zakończenie, REMONTU, znaczy się, miasto planuje już na 2013 rok!

Dla porównania: budowa tego mostu, pod kierownictwem polskiego inżyniera, Rudolfa Modjeskiego, trwała „aż” 8 lat…

no, to miłego weekendu. Może ktoś będzie w okolicy i przyśle mi zdjęcie półmetka prac remontowych tego marzenia nowojorskich kontaktorów.

Skomentuj

